"Sztuka prowadzenia nadzoru i mowa ciała" Drukuj

Oferujemy jedyne w Polsce, kompleksowe szkolenie, podczas którego personel systemu CCTV - operatorzy i managerowie uczą się wykrywania zdarzeń i sytuacji niebezpiecznych i nietypowych i rozpoznawania sprawców i osób zachowujących się podejrzanie na podstawie mowy ciała.

Program szkolenia został opracowany przez międzynarodowego eksperta dr Craiga Donalda z RPA – trenera i psychologa, specjalizującego się w działaniu personelu systemów monitoringu wizyjnego. Szkolenie - angielski tytuł „CCTV Surveillance and Body Language” zostało opracowane na bazie doświadczeń personelu systemów monitoringu wizyjnego funkcjonujących na całym świecie w miastach, sklepach, kasynach, kopalniach diamentów i złota, lotniskach, dworcach, itd.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. System monitoringu wizyjnego, rola operatora

Funkcje CCTV, rola operatora i znaczenie prawidłowego prowadzenia obserwacji, kompetencje personelu systemów monitoringu wizyjnego.

2. Funkcja Nadzoru

Definiowanie obszaru nadzoru, rola mowy ciała w wykrywaniu zdarzeń, zasady prowadzenia nadzoru, wymagania stawiane przed operatorem.

3. Umiejętności obserwacji

Podnoszenie umiejętności obserwacji, techniki wyświetlania obrazu na monitorach, prezentacja ludzi w kadrze, dostosowanie ujęć z kamery do zmieniającej się sytuacji, zasady rejestracji obrazu w celu uzyskania wartościowego materiału dowodowego.

4. Świadomość sytuacyjna

Co to jest świadomość sytuacyjna,  etapy zdarzenia, rozpoznawanie wzorów oraz profilowanie sytuacyjne.

5. Profilowanie ludzi

Charakterystyki podejrzanych, sprawców, świadków, wzory kontaktów interpersonalnych.

6. Rozpoznanie zdarzenia i Dynamika Ryzyka:

  • Wskaźniki ryzyka sytuacyjnego.
  • Rodzaje zdarzeń.
  • Ruchy ciała, postawy i reakcje.

Jest to najważniejsza część kursu podczas której uczestnicy uczą się w jaki sposób rozumieć i rozpoznawać wskaźniki zdarzenia – zachowania, które pozwalają określić sytuację jako prowadzącą do wykroczenia lub przestępstwa. Uczą się również  identyfikować zachowania zagrażające bezpieczeństwu w odniesieniu do tego co dzieje się wokoło, oraz dostosowywać techniki nadzoru do warunków zdarzenia.

7. Stres, emocje i pozornie normalne zachowanie

Emocje przeżywane przez sprawców zdarzeń, napięcie i niepokój, maskowanie zdenerwowania, charakterystyczne zachowania, które pojawiają się u sprawców zdarzeń w związku z ryzykiem zatrzymania, nadużywanie narkotyków i alkoholu jako sposób na maskowanie zdenerwowania.

8. Cel i wymagania wobec materiału dowodowego.

Podmioty (instytucje i służby) zainteresowane materiałem dowodowym, aspekty zbierania materiału dowodowego dla różnych podmiotów.


SZKOLENIE OBEJMUJE:

  • wiedzę o czynnikach ryzyka
  • techniki i sposoby prowadzenia nadzoru
  • wiedzę z zakresu psychologii, mowy ciała i komunikacji niewerbalnej
  • inne umiejętności wykorzystywane w pracy operatora

Uczestnicy nabywają umiejętności prawidłowego prowadzenia obserwacji, zwiększają swoje możliwości w zakresie identyfikowania i i właściwej interpretacji zachowań, które towarzyszom zdarzeniom. Uczą się w jak zwiększyć znajomość obserwowanego terenu i na co zwracać uwagę w trakcie prowadzenia obserwacji za pomocą kamer.

Udział personelu Centrum Nadzoru w szkoleniu zaowocuje zwiększeniem motywacji i zaangażowania operatorów w pracę. Po szkoleniu widocznie wzrośnie liczba wykrywanych incydentów.


Szkolenie operatorów jest kluczowym czynnikiem do poprawnego i efektywnego działania Centrum Nadzoru. Szkolenie składa się z elementów niezbędnych do prowadzenia skutecznej obserwacji:

  • Treść koncentruje się wokół wymagań środowiska gdzie prowadzony jest nadzór, umiejętnościach obserwacji oraz powiązanych ze sobą: mowie ciała i elementach zdarzenia.
  • Prezentowane są tzw. „ryzykowne zachowania”, które sygnalizują zdarzenie lub ich zadaniem jest odciągnięcie uwagi operatora. Mowa ciała sprawców wykroczeń i przestępstw jest omawiana w kontekście sytuacji, przebiegu całego zdarzenia i zachowania innych ludzi.
  • Szkolenie zawiera międzynarodowe  wytyczne i standardy dotyczące pełnienia nadzoru.
  • W czasie kursu na szeroką skale prezentowany jest materiał video zarejestrowany różnych krajach (m.in. Polska, Wielkiej Brytanii, RPA), aby ilustrować, rozwijać i testować umiejętności rozpoznawania zdarzeń.
  • Uczestnicy przez cały czas trwania szkolenia, wielokrotnie wykonują ćwiczenia sprawdzające umiejętności odczytywania mowy ciała w różnych sytuacjach.

TEST

Szkolenie kończy się testem, którego celem jest ocena ilości przyswojonej wiedzy przez uczestników.

CERTYFIKAT

Uczestnicy otrzymują międzynarodowy certyfikat w językach polskim i angielskim, sygnowany przez ISEC – International Security Education Council, organizację zrzeszającą firmy szkoleniowe, które dbają o wysokie standardy szkoleń dla personelu systemów monitoringu wizyjnego.

CZAS TRWANIA:

2 dni - 15,5 godziny zegarowej wliczając przerwy kawowe i lunch.

MIEJSCE SZKOLENIA:

Szkolenie może zostać przeprowadzone w Państwa siedzibie.

 

SZKOLENIA ZREALIZOWANE W POLSCE:

Straż Miejska Miasta Krakowa

Straż Miejska i Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni

Straż Miejska w Dąbrowie Górniczej

Straż Miejska w Gdańsku

Straż Miejska w Czeladzi

Straż Miejska w Żyrardowie

Urząd Miasta i Gminy w Myślenicach

Urząd Miejski w Zabrzu

Straż Miejska w Jeleniej Górze

Straż Miejska w Jilemnicach (Republika Czeska)

Urząd Miasta Włocławek

Polskie Koleje Państwowe S.A.

Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie

Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice

Zamek Królewski w Warszawie

Agencja Ochrony Security Plus+

Agencja Ochrony Konsalnet

Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Problemami Emocjonalnymi SPOZA

Fundacja Aktywizacja

Fundacja Pomocy Ludziom Niepełnosprawnym

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Cieszynie

Powiatowy Urząd Pracy w Rawie Mazowieckiej

 

REALIZACJE NA ŚWIECIE:

Wielka Brytania:
Diamond Trading Company (DTC), Londyn (dystrybucja i sprzedaż diamentów)
Tavcom (zarządzanie i obsługa systemów CCTV)
Sussex Police, Sussex
Portsmouth University, Porsmouth

Republika Południowej Afryki:
South African Police Services
De Beers Group (wydobycie diamentów)
Safe City – Pietermaritzburg (bezpieczeństwo miasta)
BMW
Toyota
South African Bank Note Company (mennica państwowa)
South African Revenue Services (centralny urząd podatkowy)
Sun International Casino group
Tsogo Sun Casino group
Gold Reef City Casino
Fidelity (agencja ochrony)
Securicor (agencja ochrony)
Protea Security (agencja ochrony)
Goldfields (wydobycie złota)
Anglo American (wydobycie złota)
Anglo Platinum (wydobcie platyny)
Eastgate Shopping Centre (centrum handlowe)
Eskom (koncern energetyczny)
South African Post Office (poczta)
Siemens South Africa

Kanada:

BHP Billiton - Ekati Diamond Mine (wydobycie diamentów)

Australia:

Rio Tinto - Argyle Diamond Mine (wydobycie diamentów)

Inne państwa afrykańskie:

Reserve Bank of Tanzania
Diamond Trading Company – Nambia (dystrybucja i sprzedaż diamentów)
Bank of Botswana
Debswana Diamond Company (wydobycie diamentów)